søndag den 17. marts 2013


Rustik tomatsuppe med silkentofu:

Det blev ikke til musaka, men til en meget lækker tomatsuppe. Lavede den med så meget kærlighed og meditativ tilstedeværelse som jeg kunne, på trods af den uendelige træthed jeg følte i krop og sjæl.
Det endte nu med at være ret hyggeligt, for da jeg stod i køkkenet begyndte det at sne kraftigt udenfor. Så fik tændt et par lys i vindueskarmen, og suppen simrede imens det hele lige så langsomt blev hvidt ude i verden. Suppen er perfekt på en kold forårsdag!

Du skal bruge:
2 løg
4 fed hvidløg
½ grøn chili
2 spsk. Stærk karry
½ l. kogt vand
2 ds. Øko. Hakkede tomater
1 terning grøntsagsbollion
1 kg. Friske tomater
2 ½ tsk. Havsalt
Et drys cheyennepeber
I spsk. Timian
300 g. silken tofu. (det passer med en blok øko. Tofu af mærket clearspring)

Hak løg i tern, og hvidløg i tynde skiver, hak chillien fint, og svits det hele i lidt olivenolie i din bedste suppegryde. Tilsæt karryen og lad den svitse med i et par min. Hæld vandet på og tilsæt de hakkede tomater og bollionen. Lad simre i ca. 10 min. Imens skærer du de friske tomater i tern, tilsætter dem efter de 10 min. er gået, sammen med havsalt, cheyennepeber, og timian. Lad suppen simre i ca. 20 min. Tilsæt nu tofuen. Du kan skære den i tern, jeg smider bare hele blokken i og rør rundt med et piskeris så den fordeler sig i suppen. (huske at dræne vandet fra tofuen før brug) Lad simre et par min. Velbekomme.









1 kommentar: